Raport bieżący nr 50/2008
Zamknięcie transakcji nabycia udziałów w spółce Tele2 Polska sp. z o.o. (nabycie aktywów o znacznej wartości)
Podstawa prawna
Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
Zarząd Netii SA ("Spółka" lub "Netia") informuje, że dnia 15 września 2008 r. zamknięta została transakcja nabycia przez Netię 1.000 udziałów w spółce Tele2 Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (dalej "Tele2") o łącznej wartości nominalnej 1.000.000 złotych, stanowiących 100% kapitału zakładowego i dających 100% głosów na zgromadzeniu wspólników Tele2 (dalej "Udziały").
Spółka informowała w swoim raporcie bieżącym nr 35/2008 z dnia 30 czerwca 2008 r. o zawarciu z Tele2 Sverige AB umowy ("Umowa") dotyczącej nabycia przez Netię Udziałów.
W dniu 15 września 2008 r. dokonano przeniesienia własności Udziałów na Netię oraz dokonano zapłaty ceny, zgodnie z postanowieniami Umowy.
Udziały stanowią aktywa o znacznej wartości, gdyż stanowią 100% kapitału zakładowego Tele2. Nabycie aktywów opisanych w niniejszym raporcie nastąpiło ze środków własnych Netii i stanowi inwestycję długoterminową.
Pomiędzy Netią i osobami zarządzającymi lub nadzorującymi Netię a zbywającym opisane powyżej aktywa nie zachodzą żadne powiązania poza wynikającym z Umowy i dokumentów jej towarzyszących.
Przejęcie Tele2 jest przełomowym krokiem w realizacji strategii Netii skoncentrowanej na rozwoju usług dla klientów z sektora masowego. Netia szacuje, że w jego wyniku baza rocznych przychodów wzrośnie o ponad 40%, co przekłada się na blisko trzykrotnie wyższe przychody niż przychody drugiego co do wielkości operatora alternatywnego. Po przejęciu baza kliencka połączonych pro-forma spółek obejmuje ponad 1.000.000 klientów usług głosowych (własna sieć + klienci usług WLR) i ponad 335.000 klientów usług szerokopasmowych, ze znaczącym potencjałem dosprzedaży usług szerokopasmowych, usług dodatkowych i kontentu dotychczasowym klientom Tele2. Zarząd Netii przewiduje osiągnięcie rocznych synergii w kwocie co najmniej 30 mln zł w ciągu 12 miesięcy po zamknięciu transakcji, głównie w obszarach marketingu i nakładów na sieć.
Podstawa prawna:
Art. 56 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych (Dz. U. Nr 184, poz. 1539 z późn. zm.) oraz § 5 ust. 1 pkt. 1) w związku z §2 ust. 5 i §7 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 19 października 2005 roku w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych (Dz.U. 2005, Nr 209, poz. 1744).