Raport bieżący nr 37/2006

Netia i Ericsson podpisały umowę serwisową na świadczenie usług utrzymania i zarządzania siecią telekomunikacyjną

Tytuł raportu: Netia i Ericsson podpisały umowę serwisową na świadczenie usług utrzymania i zarządzania siecią telekomunikacyjną
Data: 28.04.2006 r.
Numer raportu: Raport bieżący nr 37/2006

Podstawa prawna

Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne

Zarząd Netii SA ("Spółka") informuje, że w dniu 28 kwietnia 2006 roku Spółka i Ericsson Sp. z o.o. ("Ericsson") podpisały pięcioletnią umowę na świadczenie usług. Umowa obejmuje utrzymanie i zarządzanie siecią telekomunikacyjną Spółki oraz podmiotów zależnych od Spółki ("Grupa Netia") oraz wsparcie w dostarczaniu usług standardowych klientom Grupy Netia, w tym wykonywanie instalacji abonenckich. Ericsson przejmie od Grupy Netia około 300 pracowników. Łączna wartość transakcji nie przekracza 10 procent kapitałów własnych Spółki na dzień 31 grudnia 2005 roku.

Transakcja składa się z dwóch powiązanych elementów: (I) umowy serwisowej dotyczącej świadczenia usług oraz (II) zawartych przez Grupę Netia umów przeniesienia do Ericsson części pracowników, aktywów oraz kontraktów Grupy Netia. Infrastruktura i łącza telekomunikacyjne pozostaną własnością Grupy Netia. Wszelkie działania związane z realizacją projektów inwestycyjnych będą nadal objęte odpowiedzialnością Grupy Netia, a wybudowana w przyszłości infrastruktura i zainstalowane urządzenia będą stanowiły własność Grupy Netia.

Dzięki współpracy z Ericsson Grupa Netia zyska większą elastyczność przy rozbudowie sieci telekomunikacyjnej i rozszerzy ekspansję geograficzną bez konieczności zwiększania zatrudnienia w działach zajmujących się utrzymaniem sieci i instalacjami abonenckimi. Wpłynie to bezpośrednio na ograniczenie wydatków związanych z zatrudnieniem pracowników.

Umowy z Ericsson zakładają przejęcie części pracowników Grupy Netia na warunkach art. 23(1) Kodeksu Pracy, z zachowaniem dotychczasowych warunków zatrudnienia.

Ericsson należy do grona światowych liderów na rynku usług utrzymania i zarządzania sieciami, które obsługują ponad 60 mln abonentów na całym świecie. Tego typu usługi to strategiczny kierunek rozwoju Ericsson w Polsce

i na świecie. Doświadczenie tego podmiotu, elastyczność w ustalaniu modelu współpracy oraz gwarancja zatrudnienia i dalszego rozwoju przejmowanych pracowników zadecydowała o wyborze firmy Ericsson do realizacji tego projektu.